Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M62i86r27o42s39l28a28v 46M37a60c22e51k 5501135690632

Ve Vašem článku, aby nebyl lživý, nutno zohlednit jednu podstatnou drobnost: 80% privatizovaného majetku nebylo státem nikomu ukradeno, nýbrž BYLO VYTVOŘENO PO ROCE 1948. Z toho plyne, že k privatizaci majetku, vytvořenému za 40 socialistických let, neměla tehdejší vláda, zvolená na pouhé 4 roky, žádný mandát. Ti lidé by se měli trestně zodpovídat Rv

+1/−2
16.12.2012 21:06
Foto

J26i40ř43í 88R87e87m13e51š 6387916898285

Zodpovídat za to, že nám dali(za 1000Kč) akcie státních firem? Že nerozkradli, že rozdali občanům podíl na řízení státních společností - následně akciovek?

+1/0
16.12.2012 21:42
Foto

M27i54r79o36s84l16a66v 62M46a34c27e98k 5391435770912

To je nedorozumnění - občané žádný podíl na řízení neobdrželi. Dostali jakési body, pak zápis o držení nehmotných akcií, které je neopravňovaly prakticky k ničemu. Podniky ve skutečnosti ovládly nespecifikované entity - ty je pak přeprodaly většinou do zahraničních rukou. Zbylý majetek, jehož byla většina, byl dále privatizován jinými, mafiánskými metodami.

+1/0
16.12.2012 22:09
Foto

J22i33ř81í 82R96e87m78e16š 6817196218575

V tom řízení souhlasím, málo jsme řídili. Ale že se přeprodalo do zahraničí by snad nevadilo. To je u a.s. normální jev. Horší bylo,že je počesku vytunelovaly, ale za to by měli jít sedět tito tuneláři, né rozdajná vláda. Souhlas s poslední částí = za mafiánské metody zavřít všechny účastníky = i vládní.

0/−1
16.12.2012 22:42

J35i52ř21í 59N10o91v56o34t36n44ý 2838503324385

Smith nemohl překročit chápání ekonomiky 18. století (Anglie převážně agrární v r. 1776). Chtěl být pouze pochopen svými čtenáři. Zanechal neprůhlednou metaforu neviditelného trhu a nelze jej za to vinit. Vinit však lze naivní interprety, kteří se po roce 1989 vyrojili, obzvláště v Česku. Tito „ekonomové“ mátli neinformovaný národ hesly o tom, jak neviditelná ruka trhu vše vyřeší, špinavé peníze nelze rozpoznat (protože „stovka je stovka“) a že zásluhou kuponové privatizace se DIKové (z angl. dicks) stanou spoluvlastníky národního bohatství! Smith v tvůrčí euforii zapomněl, že osobní zájmy řezníka nemusí být etické: může do vuřtů přimíchat piliny, jedovatá barviva anebo, jako pověstný Sweeney Todd, výnosně třeba i maso lidské. Na milého řezníka či zelináře je třeba dohlédnout, jeho výrobky prověřovat a jeho chování regulovat.

http://www.monumenttotransformation.org/atlas-transformace/html/n/neviditelna-ruka-trhu/neviditelna-ruka-trhu-2.html

0/0
16.12.2012 19:39
Foto

J98i40ř13í 55R20e94m90e27š 6567196918395

Takže tady s vámi vůbec nesouhlasím! Řezníka si zkontroluje NEVIDITELNÁ RUKA TRHU, řezníka není potřeba kontrolovat!( ČOI v provozovně nemá s ekonomikou nic společného) O jeho úspěchu rozhodne jeho nabídka cenou a kvalitou = TRH. Pokud mu hrábne a začne prodávat šunt, tak krachne! = opět TRH! Nekrachne jedině když NEVIDITELNOU RUKU TRHU odříznem a milému řezníkovi místo aby díky svým výrobkům zavřel krám DÁME DOTACE NA např. UDRŽENÍ POČTU ZAMĚSTNANCŮ VE FIRMĚ!!!

TO JE TEN HNUS, CO TADY NEVYTVÁŘÍ TRŽNÍ PROSTŘEDÍ = NEOBHAJITELNÉ DOTACE!

+1/−1
16.12.2012 20:13

J88i21ř71í 70N25o36v80o24t50n85ý 2338343524155

Ale kdeže. Když dostane řezník volnou ruku, tak vám klidně namíchá místo masa kostní moučku a bude to vydávat za maso. Nebo vás nakazí zkaženým masem a vy budete do smrti nemocný. Idea volného trhu se nikde na světě neosvědčila, a to ani v těch nejdemokratičtějších zemích světa. Pozorně si přečtěte, co skutečně Adam Smith psal o nevidtelné ruce trhu.

0/−1
16.12.2012 21:10
Foto

P16a42v18e70l 10M53a82c66h84a32č94e85k 5281922113

Jste vedle. Vás zřejmě nezajímá složení potraviny a pravdivost uvedených údajů, co? Jak tohle vyřeší ruka trhu?

Už za dob Karla a Václava věděli, že neviditelná ruka trhu je na prd (a to jí ještě neznali) a trestali šizení potravin - např. pekaře do Vltavy.

Při neviditelné ruce trhu byste se cpal separátem a liboval si, jak jsou ty špekáčky dobré.

+1/0
16.12.2012 21:11
Foto

J26i59ř81í 70R88e29m85e19š 6107636688105

Ale na kontrolu kvality, tedy dodržování hygieny, postupů a já nevím čeho všeho tady máme námi placenou ČOI, a další instituce,  které kontrolují, jestli co je napsané na obale je i ve výrobku. Co jím si na obale čtu a zajímá mě to. Ale o tom, kdo bude úspěšný a nekrachne, rozhodne jenom SVOBODNÝ TRH. /TEDY MĚL BY/. A je možné že vyhraje řezník, který narve do střeva separát a bude ho prodávat za 20Kč/kg. Ale řezník, o kterém se bude vědět že po jeho jídle se posralo půl města skončil. A klidně mohl mít na obale to co ve střevě! Trh se o něj postará. V socialismu jsme měli mega kontrolu, ale v masně na háku akorát turisťák se selským salámem.  To byla VIDITELNÁ RUKA SOCIALISMU!

+1/0
16.12.2012 21:36
Foto

P45a14v73e87l 96M48a77c86h29a27č12e35k 5351542653

Chodíte  nakupovat?

Vaříte?

+1/0
16.12.2012 21:53
Foto

J25i84ř52í 31R35e64m63e68š 6257446158655

Jistěže. Obrovská nabídka, obrovská konkurence, obrovské rozdíly v ceně i kvalitě. Kdo nenabídne co chce trh, ten končí. Co mě jednou nechutnalo, příště nekoupím. Nebo je to jinak?

+1/−1
16.12.2012 22:01
Foto

P95a16v78e49l 70M63a48c19h78a87č82e27k 5981972753

Pořád nechcete pochopit, že vám dokážou prodat podřadnou věc, která vám bude chutnat a vy nebudete vědět, že jíte "odpad". To vám nevadí? Pokud ne, tak je další debata zbytečná. Pokud si myslíte, že i obranu proti tomuto zajistí neviditelná ruka trhu, tak platí totéž.

+1/0
16.12.2012 22:48
Foto

P97a89v34e36l 14M73a43c43h86a73č97e14k 5411302683

Plně s vámi souhlasím. Jen DIK není z angličtiny, ale zkratka označení Držitel Investičních Kuponů.

+1/0
16.12.2012 20:59

J68i31ř10í 42N98o47v58o62t63n26ý 2568663824965

Celý koncept privatizace, jak velké, tak malé byl naprosto špatný. Cílem každé privatizace je: 1) přivést do firmy peníze, 2) přinést do firmy technologické know how, 3) přinést do firmy lidské know how (kvalitní management). To, co se dělo u kupónové privatizace bylo akorát to, že se přivedly do firmy peníze, ale žádné know how se tam bohužel nekonalo. Firmy díky nedostatečné legislativě byly rozkradeny privatizačními fondy a holdingy a nikdy nedošlo k potřebnému zkvalitnění řízení firem a vybavení konkrenceschopnými technologiemi. Podobně naivní byla představa Klause, že lidé budou investoři v době, kdy o investování, akciových trzích a valných hromadách nemělo 95 procent lidí ani šajn. To, že teď někteří lidé se pyšní, že na ní vydělali je sice fajn (včetně mé rodiny), ale to neřešilo zásadní koncept privatizace, který skončil tak, jak skončil. Navždy bude veden jako neúspěch v dějinách ekonomie.

0/−1
16.12.2012 19:03

M85a53r55t36i73n 39K41a21v70k70a31x 4194419795442

Na jednu stranu souhlasím, na druhou ne, privatizace není to, co obsahují Vaše první tři body. Privatizace je především místo neurčitého vlastníka vlastníka konkrétního. Co bylo chybou byly fondy,ale posoudit to neumím. Jinak si myslím, že kuponova privatizace nebyl špatný nápad.

+1/−1
16.12.2012 19:25

J38i43ř78í 50N56o86v50o28t61n48ý 2228443734775

Špatně. Konkrétní vlastník neznamená zodpovědný vlastník, který má zájem na tom, aby firma dále prosperovala. To byla základní chyba finančníka a ekonoma amatéra Klause, který nikdy nepracoval v mikrosféře, ale zabýval se jenom makroekonomií.

0/0
16.12.2012 19:36

M69a31r75t57i88n 40K47a34v74k98a18x 4974969985892

Jistě, ale ta jistoty není ani u potomků rodinné firmy. Amatera Klause? A to posuzuje kdo?

0/−2
16.12.2012 19:42

J13i29ř28í 83N74o98v78o41t78n34ý 2148423904985

Kolik roků praxe v oboru financí měl za sebou Klaus, když se stal MF?

0/0
16.12.2012 19:44

M60a71r88t94i23n 42K78a93v55k68a38x 4344809525562

Nevím, byl teoretik, ale kolik let praxe v oboru financí máte vy, že to můžete posuzovat?

0/−1
16.12.2012 19:46

J96i49ř98í 58N28o93v60o97t77n89ý 2888953334835

Kavko, matějkovatíte.

0/0
16.12.2012 19:51

M96a55r34t23i37n 28K12a82v66k21a16x 4724439905922

Čím? Že se Vás zeptám, kolik let máte praxi v onom oboru vy?

0/−1
16.12.2012 19:59

J12i32ř52í 81N90o79v75o84t48n40ý 2108823804105

Že nedokážete vidět rozdíl mezi profesionálem a amatérem.

0/0
16.12.2012 20:12

M98a89r57t80i48n 31K54a11v15k77a68x 4884849435352

A vy jste profesionál? Nebo jak to posuzujete?

0/−1
16.12.2012 20:42
Foto

P24a37v11e58l 75M35a18c96h25a56č98e58k 5251332403

Klaus byl amatér a i to byl špatný. Nepochopil, že Adam Smith psal v jiné době a jeho poučky nelze plně aplikovat. A protože ON si nikdy nenechá poradit, tak u nás vehementně ten dřevní kapitalismus zaváděl. A povedlo se. Jenže jako Bystrozrakému v Cimrmanovi.

+1/0
16.12.2012 21:08

J56i28ř13í 92N19o39v67o51t87n88ý 2868333624625

Myslím, že na to, aby člověk poznal, jestli je někdo amatér nebo profesionál v daném oboru, není potřeba velkého vzdělání. Stačí si někdy přečíst jeho životopis, jeho úspěchy v daném oboru a případně sáhnout po jeho odborných článcích. Myslíte, že byste v roce 1989 našel něco z toho v životopisu VK?

0/0
16.12.2012 21:14

M95a57r53t60i56n 47K81a34v56k71a12x 4834429575322

Jasně, ale co, u Vás to je stejné jako s tou psychologii, že?

0/0
16.12.2012 21:25

J32i96ř24í 54N86o74v75o78t55n75ý 2838363484235

Hledejte, Kavko a budete překvapen.

0/0
17.12.2012 6:33
Foto

J34i23ř71í 22R49e70m95e51š 6207436978825

Myslím, že tady byli jiné motivy: 1. vrátit znárodněný majetek lidem, 2. Přivést nové vlastníky a tím i lidské K-H, 3. Zbavit prodělávajícího majitele - stát - starostí s hlídáním velkého množství firem. Možná, kdyby se neprivatizovalo, tak by 90% státních podniků zkrachovalo v konkurenci západních firem a výsledek by byl mnohem horší. Nebo né. Nevím.

+1/0
16.12.2012 19:29

M83a26r28t59i60n 17K44a53v72k44a10x 4574869825492

;-)To neví nikdo, ale každý je dnes odborníkem

0/−1
16.12.2012 19:33
Foto

P80a69v34e18l 33M56a21c84h59a62č22e46k 5161212883

Ale ví, nemáte pravdu. O zpackané privatizaci už se vyjádřili oba její duchovní otcové - Tříska i Ježek.

+1/0
16.12.2012 21:01

J98i40ř70í 70N56o25v28o48t41n40ý 2628133234755

Právěže ty motivy byl napropsto špatné. každý rozumný ekonom by hledal pro firmu takového vlastníka, který dokáže zhodnotit majetek firmy a udržet výrobu a zaměstnanost, a ne primárně, aby vrátil znárodněný majetek zpět lidem, kteří o řízení firmy nemají ani zájem ani potřebné znalosti. To byla největší chyba autorů privatizace.

0/0
16.12.2012 19:34
Foto

J35i87ř71í 67R10e70m42e86š 6857866978335

Takže lepší by bylo, kdyby to prodali např. nějakým amíkům a ti to zavřeli? (spousta firem tak dopadla)  A my měli pořád h.vno? Takhle to dali nám a my to prodali těm amíkům. To je pro mě lepší varianta. (hodně zjednodušená idea privatizace) ;-)

0/0
16.12.2012 19:55

J62i16ř23í 53N94o54v54o41t73n38ý 2118703644115

Moje odpověď je v mém prvním příspěvku - co je to privatizace.

0/0
16.12.2012 21:08

L49a39d71i15s20l79a84v95a 86H93r21u74š73k34o13v21á 6427466178500

Líbí se mi jak jsme národem ekonomů ( trenérů atd), hlavně když za nic neneseme odpovědnost!!!!!!

0/0
17.12.2012 9:01

M12a73r53t85i84n 30K38a83v74k64a32x 4704289705982

Pro mě osobně kuponová privatizace byla úspěšná. Kašlal jsem

jistotu desetinásobku a rozdělil to do konkrétních podniků. Takže nakonec mi

první i druhá řada vynesly dohromady (při pozdějším prodeji) skoro 130 tisíc

korun.  Když někdo naříká dnes na Koženým

apod. tak by si dotyčný také měl uvědomit, že to byla jeho volba. Ne Klause

+2/−3
16.12.2012 18:40
Foto

J36i75ř15í 12H11e45r67m93á47n79e69k 4516422982370

Velmi správně. Já dopadl velmi podobně.

+2/−1
16.12.2012 18:49

M31a60r68t90i57n 62K53a51v75k35a15x 4294739265752

U mě to tehdy ovšem nebyla prozíravost, ale prostě jsem si

řekl, že budu hrát sám za sebe, ani dnes bych nejednal jinak. Proto ani dnes

bych nesvěřil finanční prostředky fondům, ale šel bych do toho sám. Aspoň, když

prodělám, tak mohu nadávat jen sám sobě a ne hledat vinu u druhých

+1/−1
16.12.2012 18:55
Foto

P50a75v46e58l 96M19a41c10h48a55č63e92k 5831442513

NE!!!

Nemohu s vámi souhlasit s tím,že za tunelování a rozkrádání jsem prioritně vinni my sami. To je nebetyčný nesmysl,alogičnost a určitě zaslepenost.

Zažil jsem valnou hromadu na stadionu-šílenost,to je prostě neproveditelné,takto nemohlo řízení firem v té době fungovat (a nepoukazujte  na západ, tam se to léta učili a už to umějí).A aby občané měli možnost se to naučit a vůbec pochopit,tak na to neměli pražádnou šanci.

Teď ke státu: spustit takový transfer majetku bez kvalitní legislativy byl hazard, nezodpovědnost až zločinnost. A nejedná se jen  Koženého, jedná se o další privatizační fondy, prazáklady tunelů, které fungovaly na okraji až za hranou zákona naprosto beztrestně.

A pak velká privatizace: tunel sám pro sebe, kde nešlo o nic jiného, než beztrestně ukrást co šlo a dluhy utopit v konsolidační agentuře, kde se s velkým ziskem vykupovaly.

Tohle vše chválíte? To chce buď hodně silný žaludek a nebo obrovské klapky na očích.

+3/−4
16.12.2012 17:34
Foto

J31i11ř62í 24H95e41r23m64á27n57e59k 4506102812370

On autor něco takového psal? Já myslím, že psal o jeho zkušenostech z kupónové privatizace a že ani on (ani já) a další velmi mnozí na tom neprodělali.

Samozřejmě, že někdo prodělal, ale tak to v obchodě prostě chodí, nemůže mít každý zisk, někdo prodělat musí.

+2/−4
16.12.2012 18:12
Foto

P29a91v53e71l 42M21a54c33h66a36č81e14k 5141962733

Tak čtěte text od půlky dále.

0/−1
16.12.2012 21:02
Foto

J28i11ř30í 74R72e90m33e41š 6137216328285

je to na diskusi - když se vám ztratí slepice z kurníku, tak se podíváte proč se tak stalo, zadrátujete díru a nadáte si, že jste si jí nevšiml dřív. Když se bude ztrácet majetek z vaší firmy tak také zbystříte a zkusíte si to ohlídat. Totéž by jste měl udělat i jako spolumajitel - akcionář. Pokud to neuhlídáme, dobře nám tak. Prioritně jsou vinni ti co kradou a podvádí, ale díl viny musí přece ležet i na spolumajitelích -  akcionářích kteří tento stav dopustili.

Prazáklady tunelů - já s vámi souhlasím a taky to píšu - poslanci, policie a soudy se na tom výrazně podepsali!! To já nechválím. A nechválím ani převedení dluhů do konsolidační agentury - to je jeden podvod za druhým. Srovnatelné s biliónovým "oddlužením bank" a jejich následném prodeji za pár korun. Ale to vše je podle mě již další krok po privatizaci. A tady to už měli v rukou ti u "koryta"

+2/0
16.12.2012 18:13

J85i17ř95í 36N14o80v56o12t91n59ý 2728893284635

Ale kdeže, například byla spousta případů, kdy majitelé akcií ani nevěděli, že jim byly akcie ukradeny nebo zfalšovány jejich podpisy k převedení akcií na cizí osoby. za tohle skutečně akcionáři mohli velice těžko.

0/0
16.12.2012 19:05

M73a79r19t90i43n 49K46a25v37k84a76x 4194579945262

Co tam je nelogického?

0/−1
16.12.2012 18:56

S79y30l53v56a 13Š57p96o62r55k34o11v22á 9466109380824

perfektně napsáno R^

+2/−4
16.12.2012 17:03
Foto

J65i11ř92í 80H42e97r63m74á17n90e11k 4406852772180

Vidíte, autor dokáže dobře psát i po osmi dvanáctkách. To bych si ale už netroufl.

+1/−3
16.12.2012 17:05

S64y75l81v47a 13Š68p41o31r11k28o54v17á 9776959480174

já sice taky (to bych totiž byla nejspís na JIPce;-D). Přesto  mi většina myšlenek "sedne"

+1/−2
16.12.2012 17:18

J42a70r83o83m38í25r 95S61t15r22a62š54i71l 71S28t53. 3904584280745

Ne - napsal to po  min. 5-8 dvanáctek !  Tuhle pekelnou hru na kterou jsme nalítli jako hejno špačků byla ostudná éra v historii.

Podniky jsou někde - tedy v zadní části..... Těch pitomých Vašich 1:80 u někoho prohra i té tisícovky. Šlo o zefektivnění produkce - tedy dělat efektivně, ne na sklad ! Vychytralci vylákali akcie  za pakatel národní jmění!!  Tuhle éru ještě budeme propírat -  tedy s iniciátory- přijde doba.......

Pitomci, kteří říkají - lidé neměli  peníze.... No určitě ne tolik jako číhající ze Západu! Jen to chtělo tvrdé privatizační podmínky -  tedy jen pro českou  a slovenskou národnost a v případě úpadku jde jen na čsl. stát, včetně vyrovnání až do mrtě !!  Ale vzali jsme KLAUSOVU TMU ! Muselo to tak dopadnout! V tomto Chytrákově jinak  neběží.  Zdá se, že ještě někomu hřeje pát pitomých  špendlíků z kuponovky.....  Nebojte, jsou i  na PROTIPÓLU !

+3/−2
16.12.2012 16:53
Foto

J43i40ř96í 61R64e82m47e72š 6637126248665

asi jen po třech vánočních třináctistupňových speciálech, ale vy jste to myslím proložil ;-) R^

0/−2
16.12.2012 17:06

V74l29a27d56i57m62í21r 12H70r69u84b57ý 4967693124569

Perfekt.

  Ovšem 90 % občanů s tím, že za něco mohou souhlasit nebude!!!

+1/−2
16.12.2012 16:43
Foto

J36i95ř88í 13H62e17r20m79á15n10e45k 4646602932470

To samozřejmě nebudou. Nikdo z nich se nezamyslí, jestli třeba na Kocába nebo Koženého nenalítli svojí vlastní neopatrností.

+2/−4
16.12.2012 17:01





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.