- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Poprosil bych o nějaké dovysvětlení, jak by mohlo zavedení levnějšího jízdného pro pracující v časech ranní a odpolední špičky ušetřit 10mld.
Ani to zavedení ceny 10,- za jízdenku (bez možnosti předplatného) by problém neřešilo. Předpokládali-li bychom hypoteticky 14mld tržby z jízdného, zůstává tu více jak 10.000 zamestnanců DPP ... hrubým odhadem počítám, že zaměstnanec by měl firmě přinést (potažmo se dá říct že jí stojí) 1.000.000,- ročně (mzdové náklady, ...) Jen při tomto počtu zaměstnanců by byly "náklady" DPP na 10 mld a to jsme se ještě ani vzdáleně nedostali k pohonným hmotám, které zjevně budou činit nemalou část nákladů jakéhokoliv dopravce
Dovysvětleni: sleva ve špičce je myšlena proti ZDRAZENE jízdence bez omezení, Nabídka pro " jen" pracující... DPP udává cca 14 miliard naklady a 4 mld. tržby z jízdného. A dotace 11 miliard. Takže těch 10 za jízdu by mohlo dorovnat dotaci. Jak je to doopravdy jsem nijak důkladně nezkoumal.